Naslov knjige: Delirij
Autor: Lauren Oliver
Nakladnik: Znanje
Format: 12,3 x 19,0 cm
Broj stranica: 336 str.
Prevoditelj: Mirta Jambrović

Bezbroj knjiga napisano je za ljubav, iz ljubavi, o ljubavi, ljubavnicima, boli, patnji, sreći, parovima. Nažalost, jako je malo knjiga poput ove. Neobičan pristup koji je izabrala njezina autorica potiče nas da na ljubav počnemo gledati iz sasvim drugog ugla. Delirij Lauren Oliver vodi nas kroz životnu priču koju svakako trebate doživjeti.

Prije pedeset godina vlada je zatvorila granice Sjedinjenih Američkih Država. Njih stalno čuva vojska. Nitko ne može ući. Nitko ne izlazi. Svako službeno odobreno naselje mora se nalaziti unutar granice – takav je zakon – i za svako putovanje između naselja osoba mora šest mjeseci prije dobiti službeni, pisani pristanak organa općinske vlasti. To je zbog naše zaštite. Sigurnost, svetost, zajednica – to je moto naše zemlje.

Lena Haloway, djevojka na pragu punoljetnosti, djevojka je ni po čemu posebna. Ona planira provesti zadnje ljeto djevojaštva u društvu najbolje prijateljice Hane. Njezini su planovi za taj posljednji period njezina života kakav je bio do sada veliki. Blizu je i matura. Učenje i završni ispiti. Naravno, i najvažniji ispit u životu – procjena i cijepljenje. Time će se riješiti svi njeni strahovi. Više neće biti bojazni od smrtne zaraze. Amor deliria nervosa više neće biti noćna mora.

Još devedeset pet dana i onda sam na sigurnom. Nervozna sam, naravno. Pitam se hoće li postupak boljeti. Želim da to što prije završi. Teško je biti strpljiv. Teško je suspregnuti strah kada još nisam izliječena.

Sve ide kako treba. Dan procjene je tu. Test počinje... i događa se nešto nevjerojatno – još jedan prosvjed Simpatizera. I to ovaj put vrlo uspješan. Uspjeli su provaliti u prostore laboratorija u vrijeme procjena. Totalni kaos.

Lena dobiva novi termin za procjenu. U njen život uz ponovnu nervozu oko testiranja ulazi i briga za Hanu. Hana postaje čudna. Govori nerazumljivo, gotovo u zagonetkama i o zabranjenim temama. Pa čut će je regulatori, boji se za nju Lena. I još ideja o odlasku na koncert zabranjene muzike, na zabranjeno područje i to nakon policijskog sata. Lena skuplja hrabrost istovremeno susprežući vlastitu znatiželju te u noći odlazi spašavati Hanu. Ujedno  zgrožena i zadivljena susreće se sa svijetom za koji nije ni slutila da postoji. Sreće i Alexa. Alex je izliječen - student je i čuvar u laboratoriju. Što on radi tamo?

Odjednom ništa više nema smisla, a s druge strane sve počinje dobivati smisao. Lena počinje doživljavati svijet oko sebe na sasvim drugačiji način. Ovo zadnje ljeto postaje iznenada vrlo nepredvidljivo. Planovi se mijenjaju. Prioriteti nekako više nemaju onu važnost koju su imali prije.

Pitam se je li ono što smo naučili o drugim dijelovima svijeta istina, jesu li doista tako divlji i bijesni, opasni i očajni kao što su nam govorili.

Uz Alexa, Lena postaje svjesna svojih osjetila. Postaje svjesna svijeta u kojem živi i načina na koji on funkcionira. Saznaje zašto postoje pravilnici i tolike mjere opreza i da nije sve onako kako se čini na prvi pogled. Uz sve to sustiže je i spoznaja o bolesti. Zarazila se najsmrtonosnijom bolešću, dijagnoza: Amor deliria nervosa. I što sad? Do postupka ostalo je još nekoliko dana. Nakon toga sve će biti dobro. Treba samo skupiti još malo hrabrosti i potrčati putem bez povratka.

Kreativna i svestrana Lauren Oliver dolazi iz obitelji pisaca. Cijeli život čita i stvara likove i njihove sudbine. Jedna od stvari koju je voljela raditi je da na postojeća djela nadovezuje svoj nastavak radnje. Bavila se baletom, crtanjem, slikanjem, pjevanjem i glumom. Osnovnu i srednju školu te fakultet završila je u Chicagu. Nakon studija filozofije i književnosti radila je kao suradnik u izdavačkoj kući u New Yorku. Trenutno živi u Brooklynu. Njeno prvo izdano djelo nosi naslov Before I Fall. Slijedi ga Delirium (Delirij), zatim Liesl & Po, a u pripremi je i drugi nastavak trilogije o Leni Haloway Pandemonium.