Nakladnik: Mala zvona d.o.o.
Format: 14,5 x 21,5 cm
Uvez: tvrdi
Broj stranica: 320
Prevoditelj:
Jezik originala: hrvatski

Prijelazni romani u trilogijama često nas ostavljaju nezadovoljnima. Zatvaraju malo starih pitanja, a otvaraju mnoga nova. Lovrenčić je istkala mnogoslojnu priču, koja se ponekad čini kaotična, no kad pomislite da ste se počeli gubiti u njoj, već u sljedećem poglavlju donosi svoj smisao.

Put do mora dostojan je nasljednik svoga prethodnika Palače i Vrta, što je bilo i očekivano od iskusne autorice kao što je Lovrenčić. Prvi roman trilogije završava bijegom. Arne i Tisya, glavni junaci knjige iz pera Sanje Lovrenčić, svaki iz svoga utočišta bježe pred Onima-koji-viču-zajedno. Pročitavši Put do mora, ostajemo u neizvjesnosti pred onime što će doći u zadnjem dijelu trilogije. Hoće li se Arne i Tisya ponovno sastati? Hoće li bukači (ili Oni-koji-vrište-zajedno) svojim ludilom uništiti cijeli poznati svijet? Što ih može zaustaviti i dolazi li propast svijeta samo od bukača?

Prijelazni romani su i zanimljivi, zato što najčešće daju glasa liku koji dotada nije imao prilike progovoriti, kojeg možda do tada nismo ni upoznali. Tako se kao intermezzo pojavljuje Karn, lik koji u svom poglavlju govori Zemlji - radi se o ispovijedi čovjeka svom božanstvu kako bi nakratko pobjegao od ludila. Naime, Karn je čovjek koji putuje s bukačima, pravi se da je jedan od njih kako bi otkrio njihove slabosti. Lik Karna nas potiča na razmišljanje, može li čovjek ostati čovjek u ludilu Onih-koji-viču-zajedno i može li razum nadvladati bezumni vrisak?

U Putu prema moru spisateljica nam otkriva više o svom izmaštanom svijetu. Tako u izdvojenim poglavljima saznajemo kako je nastalo prvo pismo, prvi zapisivači i brojanje vremena. Motiv vremena i pisma vrlo je bitan u ovoj trilogiji koja stalno iznova postavlja pitanje važnosti sjećanja, povijesti - kako individualne tako i kolektivne (društvene). Bukači kao narod i ludilo koje sa sobom nose prijetnja su tim potpornjima civilizacije. No nije samo propast civilizacije na obzoru. U sveopćem ludilu i bijegu ljudi diljem različitih zemalja, nešto se događa s magičnim bićima - tonkijima i lelijama. Čini se da svijet gubi svoju magiju...

Vrijednost ovog romana, i cijele trilogije, jest autoričin stil pisanja. Ovo nije knjiga koju možete "gutati" brzo. Svojim poetičnim stilom često izmamljuje okuse, boje i mirise, što podsjeća na ljepotu pisanja romana južnoameričkih autora. Često jednu rečenicu ili sintagmu poput dobrog vina malo "mućkate" u ustima, osjećajući njen okus i teksturu. Nerijetko, čitajući zastanete i zapitate se: "Što ovo znači?", ili jednostavno: "Razumijem što osjeća..." Nekada se zamislite nad situacijom ili smislom nekog događaja ili postupka lika.  Baš kao i poezija, ovaj roman ostavlja vam prostora da mu date vlastito značenje.

Liričnost knjige ne znači da nema dinamiku. Lajtmotiv romana je putovanje, a putovanje nikada nije dosadno niti statično. Putovanje obećava zgode i nezgode, nove ljude i njihove običaje. Tako i stupovi ovog romana, Tisya i Arne, putuju.

Tisya prema Bijelom gradu, kako bi došla do broda koji bi ju odveo do Sjevernih zemalja u potrazi za Arneom. Na tom putu će upoznati magiju grada Glintidiona koji se brani pjesmom i otkriti tajne Kamenih izbi. Ipak, za nju najvažniji bit će susret s trgovcem solju - Marganom, koji će joj uz zaštitu i hranu na putu punuditi svoje prijateljstvo, no i više od toga...

Arne je s druge strane zemlje, zajedno s vojskom kralja Gurne na pionirskom pohodu kroz podzemlje. Više od mraka i mučnog puta u opasnost dovest će ih vodjani, bića iz legendi sjevernih zemalja, kojima se ne mogu suprostaviti ni Gurnina vojna snaga, niti magija njegove žene i čarobnice Lassni. Jedine opipljive stvari u sivilu podzemlja, gdje su dan i noć nalik jedan drugom, jesu pjesma kraljevskog pjevača Nisa i uporno piskaranje zapisivača Taulanta...

Trilogija Zmije Nikonimora su nešto sasvim drugačije u fantastici. Oslanjaju se na slavensku mitologiju, točnije fragmente kojima raspolažemo, a opet daje nešto posve novo. Postavlja važna pitanja, stavlja fokus na nešto više od ljubavnih trokuta ili ratnih akcija. Svojim liričnim stilom suprostavlja se pitkim pripovjedačkim stilovima na koje smo navikli.

U fantastičnoj književnosti najčešće uvozimo djela iz inozemstva, no pojavom Zmija Nikonimora imamo nešto ponuditi tržištu zasićenom poluproizvodima i njihovim polukopijama.