Godina izdanja: 2010.

Nakladnik: Mozaik knjiga

Format:  13, 5 x 21, 5 cm

Broj stranica: 257 str.

Prevoditelj:  Mihaela Velina

Jednog dana doći ćeš u Avalon, a kad taj dan dođe, pokazat ću ti sve što mogu ponuditi u svom svijetu, našem svijetu. Onda ćeš izabarati mene. Vratit ćeš se kući sa mnom.

Krila su roman prvijenac i istodobno prvi roman u serijalu romana o vili Laurel koja je na misteriozan način donesena u naš svijet. Roman je objavljen u nakladi Mozaik knjiga, u sklopu biblioteke Zlatna lađa plus. Dolazi u mekom uvezu i na 255 stranica. Roman je prevela Mihaela Velina.

Mlada autorica Aprilynne Pike prvi put je objavila roman 2009. godine i roman je postao instant uspjeh. Ove godine je objavljen nastavak Spells, a za sljedeću godinu je najavljen treći dio IllusionsAprilynne je zaljubljenica u vile od najmlađih dana, a studirala je kreativno pisanje i teatrologiju. Živi u Arizoni s mužem i dvoje djece.

Prvo što mi pada na pamet kad bi me netko pitao kakav je roman Krila, rekla bih: punokrvni tinejdžerski fantasy roman. Roman ima sve što golica sanjačku maštu tog dijela čitateljstva: magični vilinski svijet u kojem je sve ljepše nego u našem stvarnom svijetu (iako ni tamo nije sve savršeno), glavnu junakinju koja je u vječnoj dvojbi između dva mladića i svijet u opasnosti koji samo ona može spasiti. Tu su i slatke muke prve ljubavi, problemi u školi i velike tajne.

Glavna junakinja je totalno neobična djevojka Laurel. Osim neuobičajenih prehrambenih navika (jede samo voće i povrće, pije samo sokove), kosu pere samo običnom vodom, nikad se nije ozlijedila, budi se i liježe sa suncem, te izdiše čisti kisik.

I da, ona je biljka. Jer vile su humanoidne biljke u vilinskoj mitologiji autorice Pike.

Laurel živi više-manje normalan život američke tinejdžerice bez znanja o svom vilinskom podrijetlu. Tek kad joj iz leđa počne rasti neka nakupina, koja se polako pretvara u prekrasan cvijet, njen život se okreće naglavačke. Uz pomoć najboljeg prijatelja Davida polako počinje otkrivati svoju pravu prirodu. U isto vrijeme, među njima se razvija nešto više od prijateljstva. Sve se dodatno zakomplicira kad Laurel upozna Tamanija, svog zaštitinka iz vilinskog svijeta Avalona. Osim što ni prema njemu nije ravnodušna, dobiva važnu zadaću: pod svaku cijenu sačuvati zemlju svoje ljudske majke...

aprilynne_pikeRadnja romana i njegovi likovi su uglavnom plošni i crno bijeli. Znači, postoje pozitivci i negativci, koji se međusobno bore i u čijoj borbi dobro mora pobijediti. Naravno, pozitivci se za taj ishod moraju podosta žrtovati. U prvom dijelu serijala o Laurel, Pike je najviše prostora posvetila postepenom otkrivanju pravog Laurelinog podrijetla, te njenom odnosu s Davidom i Tamanijem. Tek se u zadnjoj trećini otkriva tko su negativci te dolazi do neke, uvjetno rečeno akcije. To možda djeluje kao kritika, ali treba imati na umu što su Krila žanrovski, a to je primarno fantasy romansa, ili fantasy roman s naglašenim elementima ljubavnog romana. Krila su samo jedan od romana u tom podžanru fantastike koja nas preplavljuje zadnjih godina. Potrebno je reći koliko su Krila kvalitetan roman, po čemu se ističu u toj poplavi. Na stranu brojni prodani primjerci i top lista New York Timesa, glavna prednost romana jest drugačija vilinska mitolgija. Vile su biljke. Hm, zvuči neobično, možda isprva čak i glupo. Ali to je fantasy, i kroz roman se zajedno s Laurel i vi kao čitatelj sve više navikavate na tu činjenicu.

Moje osobno mišljenje o Krilima? Iskreno, u početku mi se bilo teško spustiti na tu razinu romana koji je primarno napisan za dječju i tinejdžersku uzrast. Da me se ne shvati krivo, mislim na pomalo otrcani okvir romana koji se vrti oko savršene djevojke neobičnog podrijetla i dva dečka koja se tuku za njenu ruku. Zasmetala me je i određena količina klišeja i patetike kojoj gotovo svi američki pisci u nekoj mjeri podliježu (konkretno, kad su u pitanju opisi velikih osjećaja).

Ali moram priznati da sam se na kraju navukla, i želim pročitati nastavke. Prvo, mislim da Pike treba dati priliku u razvijanju svoje neobične vilinske mitologije. Drugo, vjerujem da će neke početničke spisateljske greške u novim nastavcima nestajati. I treće, nakon objašnjavanja Laurelinog podrijetla (na što se ovaj roman najviše svodio) autorica će u nastavcima više zagristi u samu priču i avanturu zvanu život vile Laurel.