avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

Darko Macan: Dlakovuk

Autor: ns1

dlakovuknaslov2.jpgSerijal priča o mladom čarobnjaku obišao je cijeli svijet, zaradio multimilijunske iznose, i dandanas plijeni srca mladih djevojčica i dječaka koji bi htjeli biti poput njega. I kakve to sad veze ima s hrvatskim autorom, njegovom knjigom Dlakovuk i mjestom Neruševac. Rekli bismo nikakve kad se u i našoj priči ne bi pojavio Hrvoje Lončar. Kako? Pa studentskom razmjenom, no dobro u ovom slučaju učeničkom razmjenom.

Osnovna škola Neruševac, u mjestu Neruševcu, dobila je novog učenika. To je odmah primijetila Atena, najpametnija djevojčica na školi, koja je odlučila kako će upravo on biti njezin dečko. Ali ne zato što joj se sviđa, već zato što je on zapravo pohrvatljeni Harry Potter, odnosno Hrvoje Lončar. Međutim, njezina prijateljica Kosjenka počela je primjećivati neke druge stvari, kao mačju šapu na privjesku ključeva, odrubljene mačje glave, tajnovito, mistično i zastrašujuće društvo Osmorki kojih je uvijek 8 i sve jednako izgledaju. U osnovnoj školi Neruševac počele su se događati čudne stvari, a kulminacija tih čudnih događaja jest okršaj između Dlakovuka i Osmorki koji će se održati upravo u školi, a samo Kosjenka, Atena i Josipa su dovoljno hladnokrvne da to zaustave prije nego što još više nevinih ljudi nastrada. A uz sve to Kosjenka će otkriti neke neobične stvari o samoj sebi, ali i o svojim prijateljima, pa na kraju i cijelom mjestu koje je zapravo nastalo na vještičjem okupljalištu.

Mogli bismo reći kako je "Dlakovuk" dječji horror roman u kojem nas autor upozorava na probleme u socijalizaciji mladih, probleme u školstvu i tako dalje. Ali budimo realni, to je dječji horror roman i kao takav starije će zabaviti i nasmijati svojim fusnotama, a oni mlađi, kojima je i namjenjen, pročitat će ga u jednom dahu. Nije neobično što je dugogodišnji karikaturist, crtač stripova, dječji pisac i kritičar britkog jezika stvorio jedan zabavan, lagan roman s običnom pričom i neobičnim mjestom. Točno ono što je djeci pitko i čitljivo, dok i poneke starije zabavlja. Ukoliko vam dijete nije plaho i strašljivo, ako je krenulo u 5. razred osnovne škole (ili više), svakako vama i vašoj djeci preporučamo "Dlakovuka" na čitanje. A nakon njega jedva ćete dočekati Jednoroga...

"Dlakovuk" je izašao u džepnom izdanju na 120-ak stranica po cijeni od svega 59kn što je svakako isplativa investicija u domaći fantasy-horror roman, pa makar bio i dječji.