Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Splice

SPLICE (2009)

Redatelj: Vincenzo Natali
Scenarij: Vincenzo Natali, Doug Taylor, Antoinette Terry Bryant
Glume: Adrien Brody, Sarah Polley, Delphine Chanéac
R1Rg1Rg1

 

 opis
splice_film_stills

Znanstveno-fantastični horror koji je dobio više pozornosti no što bi se reklo. Vincenzo Natali režirao je film koji se ne da olako predvidjeti i koji prilično dijeli mišljenja.

Elsa (Sarrah Polley) i Clive (Adrien Brody) su par znanstvenika, genetičari koji rade na projektu stvaranja supstanci za izliječenje čovječanstva od bolesti. Nakon niza neuspjeha, par se odlučuje na ilegalno posljednje spajanje gena (splicing) koje rezultira stvaranjem novog bića, genetskog hibrida. Njihov eksperiment isprva krene dobro, ali se zatim drastično uruši.

Načelno, Splice eksperimentira. Film u znanstveno-fantastičnom - ali lako mogućem - settingu nastoji ukazati na prelazak moralnih granica u području znanstvenog istraživanja. Unatrag dvije godine, jedan je od hrabrijih iskoraka prema realiziranju ideje. Istina je da se radi o svojevrsnom banaliziranju, no svejedno jasno ukazuje na mogućnosti koje ne odstupaju niti od današnjeg, niti prošlog, niti od mogućeg budućeg zbivanja. Radnja ne prestaje stvarati nove moralne situacije u kojima se dva glavna lika nađu, te kontinuirano dodaje nove elemente koji nisu nešto što je poznato nekom liku, već i njih jednako tako zatiče nepripremljene. Posjeduje svježinu jer uz odstupanje od tipične režije čovjek-nad-prirodom filma okreće radnju u novom smjeru.

splice_film_stills2

No, ne ostaje unutar glave zamisli. Ispunjen je horrorskim i dramskim elementima, komplicira radnju time što se bavi vezom među dva para i postepeno u čitavu radnju uvlači seksualnost i pitanje odgoja koja na kraju postaje glavni predmet filma. Umjesto da obogaćujući elementi ostanu po strani, budu detalji koji produbljuju film, daju mu duha, oni su neartikulirano naglašeni kroz radnju. Od elementa do elementa, daje im se nepravilna prednost. Kako film otječe, tako se u potpunosti gubi prva zamisao, ona s kojom smo upoznati. Radnja zapada u odugovlačeći, naivan kaos, a film se pretvori u nedorečen horror film. Unatoč svježini, njegova prezentacija nije na razini. Negdje sredinom filma izopačenost moralno zalutalih likova i glumački zalutalih glumaca prelazi u dominantno ponašanje, stoga u konačnici gotovo ništa više nije racionalno ili uopće smisleno. Ono što može zasmetati, pogleda li se film u "realističnijem" vidu, jest površnost uvjeta u koje su stavljeni kako bi iznijeli ideju, poput potpunog nepostojanja nadzora jednog takvog projekta.

Atrakcija filma je Dren (Delphine Chanéac). Hibrid kojeg stvore Elsa i Clive isprva je neformirano čudovište koje izraste u atraktivno žensko biće. Novi pristup Bride of Frankenstein arhetipu kojim je ovaj film inspiriran. Za usporedbu, Dren oblika sličnog izvanzemaljcima nije ni blizu animasto, mačkasto, nevinasto stvorenje kakvo je gospođica Neytiri iz Avatara, ali zato zrači mističnošću i seksualnom energijom. Ima onih kojima je to draže. Delphine izvodi interesantan, uvjerljiv performans bića koje je neupoznato sa svijetom, prvo i jedino od svojih i uspijeva kroz sebe izvući mnoštvo lica. Unatoč naglom razvoju inteligencije, ona uspijeva biti životinja. Nažalost, njen aspekt razvoja koji služi za demonstraciju izopačenosti ljudskog uma također je površno obrađen, u kasnijoj fazi filma ona postaje seksualni objekt i većinski gubi draž. Ako je autorima priče cilj bio pokazati seksualnost kao jedan od temeljnih pokretača ljudskog bića, dapače, da seksualnost jest osnovni motiv, tada film dobiva na težini. Međutim, zbog nekih dijelova, film ipak prije djeluje kao ispoljavanje poriva autora.

splice4

Najveća frustracija proizaći će iz Else i Clivea. Odrasli par znanstvenih profesionalaca uglavnom se ponaša kao dječurlija, izgubljeni tinejdžeri kojima su dali da se igraju sa CSI softwareom. S druge strane, nije moguće reći da je njihovo ponašanje sasvim nemoguće. Kada se jednom prijeđe granica, u ljudskom ponašanju nastaje kaos. Posebno kada se pretpostavi da za nešto neće odgovarati, biti uhvaćeni. Dodamo li pritajene frustracije i želje koje isplivaju iz dva lika, njihovo nerazumno ponašanje - istovremeno pokretač cijele radnje - ima neki temelj.

No, veće su šanse da će vas isprovocirati, prvenstveno iz razloga što im se motivacija mijenja iz potpuno negativne reakcije, preko sivila u potpuno pozitivnu i obratno. Ideja očito jest bila učiniti od likova nešto toga tipa budući da Elsa i Clive mijenjaju stavove nasuprotno. Recimo, kada ona želi ubiti Dren, on ne želi; kada on želi, ona ne želi. Kasniji trijangularni sukob i seksualno nadmetanje Else, Dren i Clivea nekima bi mogao biti korak previše u odstupanju. Scene koje se dodiruju seksualnosti i sam kraj mogu ovaj film u očima gledatelja ili obogatiti, ili sasvim srozati do krajnjih granica, točke gdje se film više ne može shvatiti ozbiljno. Sigurna je oklada da će se na 20 osoba barem deset smijati od apsurdnosti i nekoliko smatrati film bezukusnim. Drugi veliki minus jest generičan, predvidljiv dijalog; takav da unaprijed znate što će tko reći. U tom kontekstu, ne pripada niti B kategoriji filmova.

Većina vremena prolazi između Else, Dren i Clivea. Sarah Polley odrađuje svoju nezanimljivu ulogu dobro, a poznatiji, upečaljiviji Adrien Brody ima lice pijanista i emocije Noah iz The Village, ali nikada se ne bi reklo da je to čovjek koji je osvojio Oskara. Nitko ne kaže da u svakom filmu mora biti izvrstan, ali trebao bi barem zavladati scenom. Veliki su minus sasvim površni, ničim obogaćeni sporedni likovi koji film na određenim mjestima tek lahko pogurnu naprijed.

U zaključku, Splice je film koji će svakom gledatelju početi zanimljivo, ok, dobro, izvrsno, itd., a zatim, kako se rastavlja radnja, tako će se mišljenja početi razilaziti. Stoga možemo reći da je imao potencijala biti genijalan, ali je trebao sposobnijeg autora.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona