Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Princ Perzije: Pijesak vremena (Prince of Persia: The Sands of Time)

PRINCE OF PERSIA: THE SANDS OF TIME (2010)

Redatelj: Mike Newell
Scenarij: Jordan Mechner, Boaz Yakin, Doug Miro, Carlo Bernard
Glume: Jake Gyllenhaal, Ben Kingsley, Gemma Arterton, Alfred Molina
G1Gg1Gg1

 

 opis

prince_of_persia_poster1.jpg

Prince of Persia: The Sands of Time naslov je nastao prema istoimenoj video igri. On je ujedno i glasnik nadolazeće mase blockbuster naslova snimanih prema igrama koji će tijekom idućih 10 godina vjerojatno zamijeniti vladavinu strip-ekranizacija. Redatelj Prince of Persia jest Mike Newell, čovjek koji iza sebe ima popriličnu različitost naslova i tematika, od čega niti jedan naslov nije loš. Ne radi se o vrhunskim radovima, ali niti o lošim. Između ostalog režirao je Harry Potter & The Goblet of Fire i Donnie Brasco, a filmove snima dugi niz godina. Ako uzmemo u obzir da je u snimanju pripomogao i Jordan Mechner, kreator Prince of Persia franšize, šanse da se radi o veoma lošem avanturističkom filmu kakve smo imali prilike gledati posljednje vrijeme su niske.

U doba perzijske vladavine, kralj Shahraman (Ronald Pickup) vlada sa svojim bratom Nizamom (Ben Kingsley). Shahraman ima dvoje djece, ali osim njih, posvojio je još jedno dijete na koje je igrom slučaja naišao tijekom prolaženja kroz grad. To dijete – Dastan (Jake Gyllenhall)– impresioniralo ga je svojim sposobnostima i duhom i Shahraman je odlučio da će i on biti jedan od prinčeva. U sadašnjosti, braća su u pohodu i nalaze se pred svetim gradom Alamutom. Iako grad nisu smjeli napasti, Nizam iznosi dokaze koji govore protiv Alamuta i Perzija napada i osvaja grad. Tijekom napada, Dastan pronalazi mističan bodež, glavni razlog kompletnog zapleta filma i motiv većine likova, te će ubrzo biti prisiljen snaći se u vrtlogu nepravde ovijene fantastičnom moći bodeža – vraćanjem vremena.

princ_perzije.png

U kontekstu što fantazijskih, avanturističkih i pustolovnih filmova, što filmova uopće, Prince of Persia je osvježenje u kino-dvoranama i malo raspršuje tmurnost dugog perioda loših filmova. Film ima autentičan pustolovno-zabavan osjećaj avanturističkog orijenta u sebi kakvog imaju Indiana Jones ili Scorpion King, a tome pridonosi lijep soundtrack vrlo dobrog skladatelja Harrya Gregson-Williamsa. Već u dinamičnom, akcijski iskovanom uvodu prepunom zbivanja, gledatelj je povučen iz našeg svijeta u Sands of Time i trebao bi ga svakako zaintrigirati, posebno ako nema nikakvih prethodnih znanja o priči Prince of Persia video igara. Nakon turbulentnog uvoda, film ulazi u laganu akcijsku stagnaciju i nastupa jedno dulje vrijeme obrata i prevrata, pa se pred kraj filma dvije pojave počinju miješati da dostave dobro oblikovan završni čin koji je ublažio klišeje. Manjak u filmu, tim više za fanove, jest ipak nedostatak specifične borbe i atraktivnosti iste kojom su mogli dodatno obogatiti film, a koje inače i jesu oznaka video serijala. S druge strane, zamisao tvrtke i redatelja jest unaprijed bilo dostaviti nastavke, stoga je moguće očekivati novu pustolovnu trilogiju koja bi donekle konkurirala nedodirljivim Piratima s Kariba, možda više temeljenoj na akciji i borbama.

prince-of-persia-still1.jpg

Sama priča, nadalje i radnja, dobro je ispričana. S publikom ciljanom na najšire, neki manji dijelovi postoje kako bi služili “objašnjavanju” i “upućivanju” gledatelja u to što likovi rade i zašto. Također, neke scene, poput scene u kojoj saznajemo kako je Dastan postao princ, više su kao nepotrebno objašnjenje nego kao spretno korištenje pričanja priče, a neke druge, poput scene u kojoj saznajemo zašto je bodež važan, dolaze više kao akt izvanrednog scenarističkog zaključivanja lika nego kao realni ishod razmišljanja, više kao nastojanje da nam se kaže što se događa pa da nadalje mogu nešto u filmu raditi nego kao moment iznenada uskrslog uvida pojedinog lika. Ta blaga površnost koju se može primijetiti nije toliko izražena da bi isprovocirala negativne reakcije, ali su se u svakom slučaju njome poslužili kao jednim od kotača priče. Jedan od razloga zašto ne smeta jest lagano zaobilaženje klišeja kroz radnju pa je priča svježa, a drugi razlog su glumci.

Nije lako pronaći performans na filmu koji je podbacio, iako je na njihovim licima moguće pročitati tko je dobričina, a tko je podli gad. Kao i u većini ovakvih filmova, suptilno se sukobljavaju princip bratske ljubavi i zajedničkog vladanja, pravda i čast, s principom vlastitih interesa i imperijalističkih snova, izdaja i obmana, što znači da film ima moguće predvidiv tok zbivanja, ako krenemo računati koje su mogućnosti obrata s obzirom na istaknute likove.

prince-of-persia-still2.jpg

Glavnu ulogu Jake Gyllenhall igra kao veselog ratnika slobodnog duha u koga su moralni principi stvar prirodne naravi. Kako je kroz film Dastan tretiran kao mlad i neiskusan, većinu scena provodi blago zbunjen, ali često nasmiješen i lisičje oprezan što lijepo oblikuje njegov karakter. Dastan je u konačnici bez mana, željan samo pravde i poštenja, stoga se radi više o bijelom nego sivom liku. Dapače, većina likova su bijeli, jedino je Nizam lagano istoniran, ponešto dubljeg karaktera.

Jedan pozitivan znak su sporedne uloge. Svi likovi koje upoznamo, a sporedni su, igraju važniju ulogu, neki više, neki manje. Oni nemaju svrhu biti rješenje nekog scenaristički teško riješivog problema, a da su pritom samo uvedeni i izvedeni, već im je dano prostora da se razviju i budu konkretan dio zbivanja. Stoga vrijedi spomenuti Alfreda Molinu kao Sheika Amara i njegovog prijatelja-pomoćnika Steva Toussainta kao Nubijca Sesoa. Njihovi su postupci vjerodostojni, a u scenama posluže i za razbijanje ozbiljnosti. 

Najlošiji performans pak dolazi od glavne glumice Gemme Arterton kao princeze Tamine koja igra karakterističnu ulogu zajedljive, bahate, umišljenje, promišljene žene koja cijelo vrijeme prigovara i odmaže glavnom liku na svaki mogući način, ponovno vrlo slično spomenutim Indiani Jones i Scorpion Kingu. U svakom slučaju, ipak je za pretpostaviti da je plus što nije iskorištena kao seksualni objekt, već ima konkuretnu ulogu, ključnu svrhu i bori se među likovima.

Manji prigovor moglo bi se uputiti nekonzistentnosti govora likova. Radi se o spoju starog oblika govorenja, s naglaskom na poštivanju i rojalnosti, manire pristojnog govorenja s modernim koncepcijama govorenja, doskočicama i općenito ponašanju likova. Dapače, takav kontrast vlada među samim karakterizacijama. Neki od likova, poput Dastana i Amara, iskaču iz onovremenosti u modernost.

Prince of Persia: The Sands of Time je dakle solidan uradak i pustolovno zabavan film koji će veći broj ljudi ocijeniti znatno više pozitivnim nego negativnim. Nema nešto u sebi vrijedno umjetničko-misaonog raspravljanja, ali za zabavu, sasvim solidan. Dobra je stvar što kao jedan film temeljen na igri – inače uredno katastrofalnog rezultata – zapravo film uopće nije loš, pa kada je već otvorio sezonu video igara, bilo bi jako dobro da za početak ostali pokušaju biti prihvatljivi bar kao Sands of Time.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona