kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

got vii  HBO je nakon dugo očekivanja najavio datum premijere i prikazivanja nove sezone serijala pod nazivom Igra prijestolja VII.

uskoci 250

Nakon što se popularna kartaška start-up igra rasprodala u Hrvatskoj i dugo vremena je nije bilo u prodaji od sada ju možete naručiti preko nas.

Njezina maloprodajna cijena je 80,00kn, ali za sve koji se jave na naš mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i naruče sa svojim podacima (ime i prezime, adresa i kontakt telefon) dobit će popust od 20%. Dostava je 20kn.

Nažalost hrvatska verzije igre više ne postoji, a u prodaji je samo engleska i njemačka verzija igre. Pravila su u svakoj igri na sva tri jezika (hr, en, de), a samo karte su na engleskom ili njemačkoj jeziku.

Uskoci i dalje nisu u slobodnoj prodaji stoga ne vjerujemo da ćete ih naći u trgovinama i ovo je jedinstvena prilika da se dokopate svojeg primjerka ove igre.

Više o igri možete pročitati u našoj recenziji: Uskoci - kartaška igra o hrvatskim gusarima

IMG 3048Već smo tradicionalno na 36. Danima znanstvene fantastike uživali u predavanjima, radionicama, kvizovima i filmskim projekcijama uz cosplayere i odličnu organizaciju. No, moramo istaknuti najzabavniji dio SFerakona - naime, po prvi put na zagrebačkoj konvenciji uživali smo u predstavi u pet činova Dr.Horrible koji se odvijao kroz cjelodnevni subotnji program i dobio pozitivnu reakciju većine posjetitelja. Isto tako smo uživali i u predavanjima počasnih gostiju Chrisa Becketta i Nikolasa Lloyda. No, da se vratimo na početak...

sferaI ove godine možete uživati u programima 36.Dane znanstvene fantastike pod popularnim nazivom SFerakon 2014. Tema ovogodišnjeg SFeraKona su "Paralaleni svjetovi i alternativna povijest", a s tom temom vas tradicionalno čekaju radionice, predavanja, cosplayeri te poznati domaći i strani predavači.

Uvod u GURPS

Autor: Exxar

basic1_sm.jpg

Jedan od najpopularnijih RPG sistema u svijetu, GURPS je uz World of Darkness krajem prošlog stoljeća bio najveći rival dominaciji D&D-a. Prvu ediciju GURPSa kreirao je Steve Jackson 1986. godine, a trenutno je aktualan GURPS Fourth Edition, izdan 2004. Za razliku od npr. D&Da, GURPS se vrlo malo mijenjao kroz edicije. Osnovni principi uvjek su ostajali isti a mijenjali su se samo detalji i finese. GURPS je skraćenica od Generic Universal Roleplaying System. Da citiram Steve Jacksona:

Generic - Neki ljudi vole brze, dinamične igre, u kojima voditelj donosi mnoge ad-hoc odluke kako bi se stvari kretale glatko. Drugi pak zahtijevaju iznimnu preciznost, sa pravilima za svaku mogućnost. Većina nas spada negdje između. GURPS počinje sa jednostavnim pravilima, i – posebno u sistemu za borbu – nadograđuje na to onoliko opcionalnih detalja koliko vama odgovara. No na kraju, sve je to još uvjek ista igra. Možete ju koristiti na različite načine, no sve vaše kampanje biti će kompatibilne.

Universal - Uvjek mi je bilo blesavo što proizvođači igara objavljuju jedan set pravila za fantasy, drugi za divlji zapad, treći za sf, četvrti za superheroje, itd. GURPS je jedan set pravila koji je dovoljno razrađen za primjenu u bilo kojemu settingu. Postoje knjige i dodaci koji “glancaju” ovaj općeniti sistem za sve settinge koje vam mogu pasti na pamet. No oni međusobno još uvjek jesu kompatibilni. Ako želite poslati svojeg revolveraša sa divljeg zapada i komandosa iz drugog svjetkog rata na avanture u renesansnoj Italiji, samo naprijed!

banestorm_cover_sm.jpgRoleplaying - Ovo nije još jedna hack-and-slash igra. Pravila su dizajnirana tako da omogućuju pravi roleplay, i zapravo ga ohrabruju. GURPS je igra u kojoj preuzimate karakter neke druge osobe – i pretvarate se da jeste ta osoba.

System - GURPS to zaista jest. Većina ostalih RPGova započeli su kao jednostavna kolekcija pravila, koja je nakon toga bila zakrpavana i modificirana do beskonačnosti. To ih čini teškima za igranje. GURPS je jedna zaokružena cjelina, pogotovo u svojoj četvrtoj ediciji. Utrošili smo mnogo truda kako bi omogućili da sve to skupa funkcionira, i uspjeli smo. GURPS vam omogućuje da kreirate bilo kojega lika koji vam padne na pamet, i da radite što god možete zamisliti… i da sve ima smisla.

Kao sistem, GURPS je jednostavan; likovi su definirani atributima, sekundarnim karakteristikama, skillovima, advantageima i disadvantageima. Ne postoje leveli, već svaki lik raspolaže određenom količinom bodova koji se raspoređuju po atributima, skillovima i advantageima, dok se za disadvantage dobijaju dodatni bodovi. Umjesto experiencea, game master (GM) na kraju svakog sessiona igračima dijeli bodove, ovisno o tome koliko su kvalitetno roleplayali svojeg lika, a ne o tome koliko su monstera pobili ili koliko su prepreka prešli.

iw_cover_sm.jpgAtributi su Strength (ST), Dexterety (DX), Intelligence (IQ) i Health (HT). Počinju na 10, a svaki dodatni nivo košta određenu količinu bodova (ljudski maksimum je oko 18, s time da su atributi na 13-14 već dobrano izvan prosjeka). Atributi direktno određuju sekundarne karakteristike: Fatigue Points (FP), Will, Perception (Per), Hit Points (HP), Thrusting Damage (thr), Swinging Damage (sw), Basic Lift (BL), Basic Speed i Basic Move. Sve sekundarne karakteristike osim Damagea mogu se povećati ili smanjiti od nivoa na kojemu se inicijalno nalaze.

Skillovi su naučene vještine koje se mogu poboljšati ako ih lik vježba i prakticira. Postoje četiri različite težine skillova: easy, average, hard i very hard. Za minimalnu količinu bodova, skillovi počinju na nivou odgovarajućega atributa (ili malo manjemu, ovisno o težini); uglavnom su to DX i IQ. Nivo skillova se povećava ako se na njih stavi više bodova. Acrobatics, Armorer, Axe/Mace, Bow, Climbing, Diplomacy, Driving, Herbalist, History, Physician, Shield, Stealth i Swimming su primjeri skillova.

Advantages su sposobnosti koje liku daju određene prednosti u igri. Dobar vid (Acute Vision), karizma (Charisma), otpornost na damage (Damage Resistance), iznimna otpornost na bol (High Pain Threshold), korisna poznanstva (Contacts), društveni položaj (Status), sposobnost korištenja magije (Magery), te razne neljudske i neprirodne moći (Flight, Infravision, Telekinesis) spadaju u advantages.

pwrs_cover_sm.jpgDisadvantages su suprotnost od advantagea; značajke koje lika ograničavaju u igri (djeluju na mehaniku, npr daju characteru penaltye na određene rolove) i čine ga težim za roleplaying (ograničavaju lika u njegovim odlukama). Mnogi game masteri kažu da su disadvantagei najbitnije značajke lika - ako igrač ne roleplaya disadvantage svojeg lika, to se smatra vrlo lošim roleplayingom, i lik će na kraju sessiona dobiti manje dodatnih bodova. Dok atributi, skillovi i advantages troše bodove, disadvantagei daju dodatne bodove koji se normalno mogu upotrijebiti za kreaciju lika. Obično postoji limit koliko bodova lik može dobiti na disadvantageima - može uzimati još disadvantagea, ali ne dobija bodove za njih.

Postoje samo tri osnovne mehanike u GURPSu:

Success rollovi Za svaku akciju koja ima efekta na njegovo okruženje, a ima realnu šansu da ne uspije, lik mora proći success roll protiv odgovarajućega atributa ili skilla. Npr, mora proći ST roll da otvori teška vrata, Physician roll da pravilno izliječi pacjenta ili Broadsword roll da pogodi protivnika sa mačem. U GURPSu se koriste samo d6; baca se 3d6 za svaki success roll (ili skraćeno 3d, s obzirom da se druge vrste kockica ne koriste umjesto d6 piše se samo d). Da roll prođe, mora se baciti manje ili jednako odgovarajućemu atributu ili skillu. U određenim situacijama dodjeljuju se penaltyi ili bonusi na roll (npr. da se pogodi stacionarna meta dobije se +4 na weapon skill roll, a da se otvore jako teška vrata dobije se -4 na Strength roll).

space_cover_sm.jpgMogući su i contesti; dva suprostavljena lika bacaju odgovarajući success roll, a pobijedi onaj koji je prošao za više - npr stražar baca Perception roll protiv Stealth rolla lopova da ga primjeti. Magije se također resistaju contestom određenoga atributa i casterovog spell skilla.

Reaction rollovi GM ih koristi za određivanje reakcije non player charactera na player charactere. Naravno, GM uvjek može sam odlučiti kako NPC reagira, no ponekad je potrebno ili jednostavno zabavno bacati reaction rollove (ako player priča sa čovjekom koji mu je prijatelj onda naravno nije potreban reaction roll, no ako npr. pristupi nepoznatome čovjeku onda se reaction roll baca). Određene sposobnosti daju bonus ili penalty na reaction rollove. Za reaction rollove također se baca 3d, a što je veći rezultat, to je bolja reakcija.

Damage rollovi Tijekom borbe, nakon što lik pogodi protivnika i on se ne uspije obraniti, baca se damage. Koristi se xd+y oblik, gdje je x broj kockica koji se baca, a y broj koji se na to dodaje ili oduzima. Ako je y jednak ili veći od 3, opcionalno je to pretvoriti u extra dice po principu 3 za 1 (npr 1d+5 može se pretvoriti u 2d+2).

Sve akcije koje likovi poduzimaju svode se na gore navedeno. Postoji gomila specijaliziranih pravila koja propisuju modifiere i primjene navedenih mehanika za određene situacije, no sve je to opcionalno. Na igračima je da se odluče koliku sofisticiranost igre žele.

bio_cover_sm.jpgOsnovni rulebook za GURPS je Basic Set. U njemu se nalaze sva pravila potrebna za igranje bilo kakve avanture u bilo kakvome settingu, a dodatni sourcebookovi poput GURPS Space i GURPS Magic prezentiraju opcionalna pravila i savijete za vođenje određenih tipova avantura. U četvrtoj ediciji, Basic Set se sastoji od dvije knjige, Chracters i Campaigns, a GURPS Powers smatra se trećom Basic Set knjigom za one koji igraju avanture sa raznim egzotičnim moćima. Neki će primjetiti da je u trećoj ediciji bio samo jedan Basic Set, no tek uz dodatak dvije Compendium knjige sva pravila bila su a okupu. Ništa bolje nije ni sa ostalim popularnim rpgovima; D&D ima tri core rulebooka, dok su za sve nove World of Darkness igre potrebne barem dvije knjige.

Tijekom godina za GURPS je izdano mnoštvo rulebookova, sourcebookova i worldbookova. Dolaskom četvrte edicije stare knjige nisu postale beskorisne, već se sve osim nekolicine i dalje mogu koristiti. Izdani su sourcebookovi i worldbookovi koji pokrivaju materijale korisne za igranje u svim mogućim i nemogućim vremenskim periodima, settinzima i žanrovima. GURPS je poznat upravo po svojim vrlo kvalitetnim knjigama, koje su prepune detaljnih, točnih i korisnih informacija o npr. feudalnome Japanu, starome Rimu, keltskoj mitologiji itd. Također su izdani worldbookovi za mnoge poznate univerzume iz sci-fi i fantasy literature kao što su Riverworld, New Sun i Lensman, campaign settinge originalno izdane za druge igre poput Castle Falkenstein, Traveller, i Alpha Centauri, te naravno i za campaign settinge dizajnirane specifično za GURPS kao što su Yrth, Technomancer i Infinite Worlds.

mysteries_sm_cover.jpgSve knjige za četvrtu ediciju biti će hardcover, full-color sa 240+ stranica. Do sada su osim Basic Setova izdani Powers, Infinite Worlds, Banestorm (Yrth setting), Fantasy, Magic, Space, Traveller: Interstellar Wars, Bio-Tech i Ultra-Tech. Do kraja 2007. godine trebali bi izaći Martial Arts, Vehicles i High-Tech, dok je dugoočekivani GURPS Vorkosigan opet odgođen. Osim papirnatih knjiga, SJG izdaje i digitalne dodatke koji su dostupni preko njihove on-line trgovine digitalnim sadržajem E23. Do sada su tako izdane Mysteries, Transhuman Space: Changing Times, i digitalizirani oblici mnogih starijih GURPS knjiga. Najavljeno je kako će Vehicle Design System biti izdan isključivo u digitalnome obliku, a sva papirnata izdanja biti će digitalizirana dva mjeseca nakon izlaska.

Za više informacija, nemojte se ustručavati pitati na Eydisu!

Add comment


Security code
Refresh

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona