xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Glass official theatrical posterU kinima se ovih dana vrti Glass, treći film iz prve Shyamalanove trilogije. Neslomljivi Overseer (Bruce Willis) obračunat će se s nadljudski moćnim Beastom (James McAvoy), i starim neprijateljem Glassom (Samuel L. Jackson).

Pet najznačajnijih znanstvenih postignuća prošlog desetljeća

Autor: Aronys

Početak 21. stoljeća bio je prilično buran što se tiče ostvarivanja nekih znanstveno-fantastičnih snova. Mogli bismo reći da je proteklo desetljeće bilo desetljeće znanosti i unapređivanja. Pa krenimo redom.

Istraživanje Marsa

Nakon što nismo imali puno uspjeha u dvadesetom stoljeću što se tiče slanja istraživačkih sondi na Mars, NASA je 2003. godine napokon uspješno poslala dva rovera na naš susjedni planet. Spirit i Opportunity dva su danas najpoznatija mala istraživača površine Crvenog planeta. Uspješnim slijetanjem i slanjem prvih fantastičnih slika ušli su u povijest. Naravno, kao i svaka svemirska misija, i ova je imala neke poteškoće. 2007. godine roverima je prijetila snažna pješčana oluja koja je blokirala njihov izvor energije – Sunce, te je postojala velika vjerojatnost da će im se isprazniti baterije i da neće više funkcionirati. No, hrabri mali istraživači preživjeli su tu oluju i nastavili nas opčinjavati slikama pješčanog planeta. 2009. godine Spirit je upao u nevolje koje su rezultirale njegovim zatočeništvom u pijesku. No, svako zlo za neko dobro jer je 2010. godine upravo na tom mjestu otkriven dokaz koji potvrđuje postojanje podzemnih voda na Marsu. Roveri su otkrili mnogo toga što prije nismo ni slutili i vjerujemo da će i dalje biti uspješni na fronti istraživanja crvenog planeta.

marsrover

Plašt nevidljivosti

Vjerojatno smo svi čuli za neku vrstu plašta nevidljivosti, bilo to u popularnoj seriji knjiga o Harryju Potteru, bilo o uređajima nevidljivosti u Zvjezdanim stazama. No, uskoro će taj san postati stvarnost. Naime, 2008. godine znanstvenici na sveučilištu Berkeley u Kaliforniji stvorili su materijal koji bi mogao napraviti upravo to – pretvoriti vidljivo u nevidljivo. Riječ je o novim spoznajama u nanotehnologiji te izradi materijala koji zakrivljuje elektromagnetske valove, konkretno vidljivu svjetlost. Iako je izrada plašta nevidljivosti još daleko od stvarnosti, prvi koraci su već tu i nadamo se da ćemo uskoro moći kupiti svoj osobni plašt.

Nevidljivost

LHC (Large Hadron Collider)

2008. godina bila je prilično burna, s novim znanstvenim novostima skoro svakog dana. No, ono što je zaista bila glavna tema svake diskusije, bila je izgradnja najvećeg akceleratora čestica na svijetu. 175 metara ispod površine zemlje, prsten koji se proteže kroz čak dvije države, Švicarsku i Francusku, izazvao je burnu reakciju javnosti. Nastajale su mnoge špekulacije što će se dogoditi jednom kad akcelerator bude pušten u pogon; neki od poznatijih znanstvenika su čak tvrdili da bi moglo doći do stvaranja crne rupe, no još uvijek smo ovdje, stoga nema nekog velikog razloga za uzbunu. Veliki hadronski sudarač jest uređaj koji istražuje osnovnu prirodu svemira tako što čestice sudaranjem razlaže na elementarne čestice od kojih su građene, te pokušava razaznati čega sve ima među njima. Nakon neuspješnog početka koji je rezultirao time da je akcelerator morao biti popravljan više od godinu dana, izvršeni su prvi testovi. Rezultati su odmah bili fascinantni. Ono što je nekad bio samo san, danas je postala stvarnost. Krajem 2010. godine rezultat jednog eksperimenta bio je taj da su znanstvenici uspjeli na djelić sekunde zatočiti antimateriju u spremnik, što je prvi korak prema davnom snu o putovanju kroz svemir i ljudskom koloniziranju istog.

LHC

Prvo sintetičko živo biće

Baš kao i izgradnja LHC-a, stvaranje prvog sintetičkog živog bića također je izazvalo polemiku u javnosti, no bilo je to izvanredno dostignuće. Znanstveni tim predvođen Johnom Craigom Venterom, također poznatom po svojem radu na dekodiranju ljudskog genoma, 2010. godine napravio je ono nemoguće. Uz pomoć računala u svom su laboratoriju u Rockvilleu izradili prvo sintetičko živo biće i to bakteriju koja ima sposobnost reproduciranja. Kamo će ovo voditi, to ćemo tek vidjeti, no nadamo se da će se uskoro pozabaviti i izradom kompleksnijih organizama.

Sinteticki_zivot

Život na bazi arsena

Oduvijek smo znali da ćemo, jednom kad krenemo istraživati svemir, naići na živa bića mnogo drukčija od nas, možda čak i sastavljena od drugih elemenata. Ali ni u snu nismo pomišljali da bi takva bića mogla živjeti puno bliže, zapravo u našem dvorištu. Krajem 2010. godine, u jezeru Mono u Kaliforniji, otkrivena je kolonija bakterija koje sadrže arsen u svojoj staničnoj strukturi umjesto fosfora, nešto što se kosi sa svime što smo dosad znali o životu. Arsen je otrovan za skoro sav život na Zemlji pa je zaista neobično da se baš na tome mjestu prepunom arsena mogao razviti život. Ovim otkrićem definicija života se opako promijenila i izgleda da ćemo u budućnosti istraživanja morati zavirivati i u najneobičnija mjesta, u nadi da ćemo otkriti nove vrste života i hrabro krenuti tamo gdje još nijedno ljudsko biće nije bilo.

Arsen_bakterija

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona